(World of Warships) Conversion of files back to .geometry and .visual files

jupiter

#0 : 02.05.2022 22:43

So, I have been testing with modding for world of warships. After several months of looking around and asking, I have given up on trying to mod 3D models into the game, since the tools for it seem to be extremely underdeveloped at the moment

However, this community seems to be the one with the most experience in dealing with .geometry files, and just game datamining and data files in general. So, I wanted to ask this as a last resort effort. Is it possible to create a different program or tool for a program that can facilitate the conversion of a 3D file (FBX, Obj, etc...), that includes materials, textures and UV maps, into .geometry and .visual files? I looked around and saw that .visual files, at least in world of warships, seem to have the most information about what objects look like, and go in hand with .geometry files, so I figured they may have information such as UV maps and texture assignation. 

I have seem plenty of people make 3D model mods for world of warships (example), so I know that it is most certainly possible, yet after trying all the tools available, I was left with no results. Asking the person in the example linked also returned no useful results, apart from confirmation of what the .visual files contain. 

My idea is to have a program or an addition to the already exiting GmConverter3D that allows for the compilation of texture data into something that world of warships can read, as well as conversion of 3D models into .geometry files. If so, that will make modding for world of warships much easier for everyone who attempts it.

Thank you very much!

 

Итак, я тестировал моддинг для world of warships. После нескольких месяцев осмотра и расспросов я отказался от попыток модифицировать 3D-модели в игре, так как инструменты для этого кажутся крайне слаборазвитыми на данный момент.

Тем не менее, это сообщество, по-видимому, имеет наибольший опыт работы с файлами .geometry, а также просто с игровыми данными и файлами данных в целом. Итак, я хотел спросить об этом в крайнем случае. Можно ли создать другую программу или инструмент для программы, которая может упростить преобразование 3D-файла (FBX, Obj и т. д.), содержащего материалы, текстуры и карты UV, в файлы .geometry и .visual? Я осмотрелся и увидел, что файлы .visual, по крайней мере, в мире военных кораблей, по-видимому, содержат больше всего информации о том, как выглядят объекты, и идут рука об руку с файлами .geometry, поэтому я подумал, что они могут содержать такую ​​информацию, как UV-карты и назначение текстуры.

Кажется, многие люди делают моды на 3D-модели для мира военных кораблей (пример), поэтому я знаю, что это, безусловно, возможно, но, испробовав все доступные инструменты, я остался безрезультатным. Опрос человека в приведенном примере также не дал никаких полезных результатов, кроме подтверждения того, что содержат файлы .visual.

Моя идея состоит в том, чтобы иметь программу или дополнение к уже существующему GmConverter3D, которое позволяет компилировать данные текстур во что-то, что может читать world of warships, а также конвертировать 3D-модели в файлы .geometry. Если это так, то модификация World of Warships станет намного проще для всех, кто попытается это сделать.

Большое спасибо!
Переведено с помощью гугл переводчика, извиняюсь за ошибки, ссылка на английскую версию.